.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احداث پل آزادگان نكا و قفلی كه شكسته شد
جمعیت 50 هزار نفری نكا در شرق مازندران و بخشی از مسافران و افرادی كه روزانه در اين شهر تردد می‌كنند و تردد روزانه هزاران هزار خودرو موجب بروز ترافيك و قفل‌های ترافيكی در ساعت‌های مختلف شده بود كه با افتتاح پل آزادگان تلاش شد تا بخشی از اين گره‌های كور ترافيكی برطرف شود.

به گزارش شمال نیوز، مردم و مسافرانی که شهر نکا را برای تردد انتخاب می‌کنند؛ از دیرباز تاکنون تنها خیابان انقلاب را به عنوان تنها مسیر تردد شهری برای عبور و مرور اصلی دانسته و در همین راستا وجود تنها خیابان اصلی برای تردد ساری به نکا و بهشهر به نکا و ساری، مشکلات ترافیکی فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده بود.

 

هرچند که چند سالی است افتتاح کمربندی نکا بخش اعظمی از ترافیک شهری را در خود جای داده و بسیاری از مسافران و رهگذران عبوری از این شهر، کمربندی را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند؛ اما همچنان شهر نکا محل تردد افرادی است که برای تحصیل، داد و ستد و خرید به این شهر رفت و آمد دارند و این ترافیک روزانه از عبور توپخانه نکا و اصناف تا چهارراه شهرداری و بالعکس هر روزه در ساعت پیک تردد خودروها، مردم را کلافه کرده بود.

به همین منظور و با توجه به مشکلات فراوانی که شهروندان و مسافران در بخش ترافیک شهری نکا با آن روبرو بودند؛ اجرای پل آزادگان (سی متری) آغاز شد و با تلاش شبانه‌روزی همه پرسنل شهرداری نکا و واحدها و شرکت‌های تابعه، این پل براساس قول سیدمهدی احمدی شهردار نکا در حدود 100 روز به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

پل آزادگان نکا نمادی از تلاش همه‌جانبه همه دست‌اندرکاران، پیمانکاران، کارگران، پرسنل شهرداری و شرکت‌های تابعه شهرداری نکا و البته همراهی مردم است تا توانستن را دوباره معنا کند.

پروژه پل آزادگان نکا یکی از پروژه‌های مهم شهری در نکا است که در امتداد خیابان سی متری با مطالعات جامع ترافیکی، بررسی و مورد تأیید قرار گرفت و ایجاد شد و فاز اول آن با قوت اجرایی و به بهره‌برداری رسید و تلاش است تا فاز بعدی آن با تخصیص اعتبارات لازم از انتهای این پل آزادگان تا میدان امام حسین(ع) در ورودی غربی نکا ادامه یابد.

پل آزادگان نکا قرار است ابتدای خیابان سی متری نکا در ورودی شرقی را به میدان امام حسین(ع) و خروجی غربی متصل کند و قفل 50 ساله ترافیکی را بگشاید.

 

* به دور از خط کشی‌های سیاسی خدمات مطلوب به مردم ارائه شود

استاندار مازندران با تأکید بر افزایش وحدت و همدلی در جامعه و خدمات‌رسانی مناسب گفت: به دور از خط کشی‌های سیاسی خدمات مطلوب به مردم ارائه شود.

محمد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: خدمات رسانی به مردم و حفظ وحدت و انسجام از جمله اهداف مهم و بلند همه ما مسؤولان است که باید با وحدت و همدلی در این راستا گام برداریم و از خط‌کشی‌های سیاسی خودداری کنیم.

وی با اعلام اینکه مردم باید حس ملموسی از خدمات‌رسانی مسؤولان را در جامعه داشته و آن را حس کنند؛ افزود: در این بخش باید با ارائه خدمات مناسب به مردم، پاک‌دستی، مؤمن بودن و تعهد به عنوان ویژگی‌های مهم مدیران در دستور کار باشد.

اسلامی گفت: ساخت پل آزادگان نکا، تبلور خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم است که خدمت جاری برای همه دوران است و امیدواریم خدمات‌رسانی مختلف به مردم مورد توجه جدی مسؤولان باشد.

 

* افزایش شور و نشاط اجتماعی در جامعه نهادینه شود

فرماندار نکا نیز با اعلام اینکه اکنون جامعه بیش از همه نیازمند آرامش و نشاط است، یادآور شد: افزایش شور و نشاط اجتماعی در جامعه نهادینه شود.

عبدالجواد توحیدی‌مقدم افزود: شهرستان نکا دارای استعدادهای فراوان جنگل، دریا، صنعت و اقتصاد است و باید بیش از پیش به استان و کشور شناسانده شود.

وی بیان کرد: خدمات‌رسانی به این مردم همیشه در صحنه که در طول 40 سال انقلاب همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور فعالانه و هوشمندانه داشته‌اند از مهمترین وظایف ما است و باید ظرفیت‌های مهم گردشگری، صنعتی و کشاورزی این شهرستان به جامعه معرفی شود.

امام جمعه نکا نیز در سخنانی تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم را یکی از مهمترین وظایف مسؤولان اعلام کرد که افتتاح این پل یکی از نمادهای مهم سازندگی در جامعه و خدمت به مردم است.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی افزود: تقوا مهمترین عامل سعادت و سلامت زندگی، افزایش دانش، بینش دینی و الهی است که باید با افزایش تقوای الهی در درون خود و با تزکیه نفسانی، زندگی سعادتمندی را برای خود، خانواده و جامعه فراهم کرده و در خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنیم.

* نکا در مسیر سازندگی قرار گرفت

شهردار نکا نیز با اشاره به قرار گرفتن نکا در مسیر سازندگی گفت: امروز در سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی شاهد افتتاح پل و بلوار آزادگان هستیم تا به واسطه نام بلند و بزرگ‌شان، خدمات بیشتری به این مردم ارائه شود.

سید مهدی احمدی اظهار کرد: در مسیر ساخت این بلوار یک هکتار از اراضی شامل 26 پلاک آزاد شد و تلاش داریم تا در فاز بعدی تملک اراضی و مسکن را از ترک‌محله تا میدان امام حسین(ع) ادامه دهیم.

وی افزود: برای آزادسازی این مسیر در فازی که انجام شد 70 میلیارد ریال هزینه شده است و در مجموع برای تملک اراضی، آزادسازی، زیرساخت‌ها و ساخت و ساز پل و بلوار آزادگان نکا 150 میلیارد ریال هزینه شده است که امیدواریم با استفاده از این خدمت، مشکلات ترافیکی شهر برطرف شود.

شهردار نکا با اشاره به خدمات ارائه شده و در دست اقدام به مردم و شهروندان نکایی  گفت: سایت کارخانه آسفالت شهرداری نکا، آغاز عملیات زیباسازی ورودی شهر نکا و احداث دروازه قرآن، ایجاد شهربازی بزرگ کودکان، پارک جنگلی قرمرض و طرح تفکیک زباله از مبداء از برنامه‌های مهم شهرداری نکا است که به زودی اجرایی می‌شود.

 

همچنان که بارها اعلام شد احداث پل 30 متری نکا که به مناسب ورود آزادگان به نام پل آزادگان نام‌گذاری و افتتاح شد؛ یکی از نیازهای مهم مردم منطقه از گذشته تاکنون بوده است که در رفع مشکلات و گره‌های ترافیکی شهر نکا در ساعات و اوقات پرتردد سهم به‌سزایی را ایفا می‌کند.

بعد از گذشت 103 روز و با تلاش همه جانبه پرسنل شهرداری نکا و سازمان‌ها و نهادهای تابعه شهرداری با تملک اراضی و منازل در حاشیه پل، تعریض املاک، آواربرداری و و زیرسازی خیابان سی متری امروز جمعه 26 مرداد ماه همزمان با ورود افتخارآمیز آزادگان به وطن، این روز افتتاح و به نام آزادگان سرافراز نام‌گذاری شد.

براساس آنچه سید مهدی احمدی شهردار نکا اعلام کرده است؛  پل ماشین‌رو و پل سوم در نکا که در دست احداث است؛ ترافیک این شهر را تا حدود 100 سال دیگر برطرف و شهر نکا را از قفل ترافیکی نجات می‌دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.